Selasa, 29 Disember 2009

Nasihat Buat Pemuda UMNO

Afzainizam Abdullah: DS Najib Harus Pantau Segera Pemuda UMNO.........


Sekarang ini Sayap Pemuda UMNO yang dulu boleh di anggap sebagai pahlawan jaga pintu Istana kini kelihatan mcm Dayang menjaga dapur pulak.

Longlai lesu dan seolah-olah hilang arah tuju. Dari pressure group kini menjadi mcm Kelab elitis menjaga individu.Tersasar jauh dari fungsi yg harus di laksana kan oleh Sayap itu sendiri.

Atau ... mmg di rancang sebegitu kerana keinginan melumpuh kan sayap utk advantage kpd pihak lawan bila dtg PRU nanti?

Kalau tak di pantau nanti jadi mcm zaman Datuk Harun pulak, party within a party. Pengikut menjadi pengikut kpd icon dan bukan kpd matlamat asal parti.

Dan kalau lambat pantau nanti ketua nya boleh menguna kan sayap itu untuk tujuan kepentingan peribadi instead of kepentingan parti.

Saya sgt kuathir sejak kebelakangan ini Sayap Pemuda macam mendapati kesukaran mengumpul ahli untuk apa-apa tujuan. Ahli macam "boikot" atau mengasing kan diri dari "current" Pemuda administration. Divisive.

Bayangkan kalau ada "big event" yg memerlukan kekuatan Pemuda lalu ahli yg bukan dari kalangan elite ini enggan turun padang, tidak kah ia nya memburukan kan UMNO? Pihak lawan akan tidak lagi cuak kpd UMNO kerana pemuda nya "non existence".

Apakah Pemuda UMNO kini hanya sibuk membuat urusan bagaimana nak menteri kan kepala nya? Tidak kah ada pelancaran hebat atau besar-besaran utk UMNO mcm tarik ahli baru UMNO atau kempen memaksa org melayu mendaftar jadi pengundi kerana ikut kajian hampir 700,000 melayu layak masih belum mendaftar.Sibuk dan bising kat kedai kopi saje. Tak ke rugi melayu? Org cacat dan gila pun dari kaum cina akan di seret untuk mengundi, melayu tidak pula peka sebegitu. Tanah yg di pijak hampir di kuasai oleh bangsa lain.

Pemuda patut buat kerja amal mcm tu bukan plan utk naik kan ketua atau jatuh kan si anu gang botak si anu gang jawa, Tu bukan kerja Pemuda. Patut la pemuda melayu sisih parti ini. Ia mcm asing bagi mereka. Ketua nya dari keluarga kaya kaya mcm mana nak dekat dgn mat rempit suruh daftar ke, mat peleser ke.

Jika DS Najib tak pantau pasti bila election nanti mereka boleh buat demand sebab ahli mereka sudah tidak lagi pikir ttg nasib UMNO selain nasib ketua mereka.

Saya tahu DS Najib menunggu next election dan mendapat mandat sendiri baru DS Najib akan "shift gear". Real najib will show itself after getting his one mandate kata sorang kawan pemerhati. Malah ada tangkapan org-org tertentu yg ketika ini di biar kan membuat onar.

Tapi apa pun saya syor kan tentang Pemuda UMNO ini DS Najib must take action now.Ia nya tak berfungsi , lost in its direction , and above all upholding to save its leaders as top priorities rather than to save UMNO.

Now before its too late. DS Najib.........

2 ulasan:

USD berkata...

Ketua nya dari keluarga kaya kaya mcm mana nak dekat dgn mat rempit suruh daftar ke, mat peleser ke.
Salam, soalan cepumas...1) Bolehkah 'orang miskin' mjadi Ketua Pemuda di Pusat @ Bhg? Mungkin di cawangan bolehlah ya...
2) Kalaulah Ketua skg ni kaya, apa kurangnya 'kekayaan' 2 org lg lawannya dulu...so siapa pun jd KP tetap orang kaya!

Tanpa Nama berkata...

Wahai pemimpin2 PEMUDA UMNO dari peringkat pusat hingga ke cawangan, gerakkanlah pemuda ini. Tariklah pemuda2 terutama yang berpendidikan tinggi utk turut sama dalam perjuangan UMNO. Bukan mereka tak minat kpd UMNO tapi pemimpin pemuda sendiri tak minat mendekati mereka. Janganlah hanya berebut rebut nak jadi pemimpin pemuda kerana ada kepentingan diri dan apabila dah dapat, perjuangan dan tanggungjawap memantapkan pemuda serta parti diketepikan. Jika ramai yg bersikap begini, parti akan hanyut.