Ahad, 21 Disember 2008

KERAJAAN PAS ANJUR SAMBUTAN HARI KRISMAS

Pada 13 Mei 2008, Nizar Jamaluddin bersama dengan 30 orang ADUN Perak menaiki bas ke Dewan Rakyat. “If we go individually, we would use a lot of state funds for everyone’s petrol, toll and allowance claims,” kata Nizar. Dulu kata tidak hendak pakai duit rakyat, tetapi sekarang sudah beli 16 kereta Toyota Camry bernilai RM167,000 setiap satu. Cukai Proton yang dipertikaikan, bila sudah dapat kuasa ada mana-mana cukai dikurangkan di Perak? Nanti tidak cukup duit, tebang balak pula nanti.Pada 27 Disember 2008 nanti, kerajaan PAS negeri Perak mahu menganjurkan pula "Konsert Muhibbah Hari Krismas" di Stadium Indera Mulia, Jalan Ghazali Jawi, Ipoh. Dulu PAS beriya-iya mahu menegakkan hudud dan qisas. Sekarang ini, tidak pernah sebut lagi pun hudud dan qisas. Adakah kerana janji Perjanjian Pangkor 2? Malah sambutan konsert Krismas pula dianjurkan oleh PAS di Perak.

Imam Al-Baihaqi meriwayatkan dengan sanad yang sahih bahawa Abdullah bin Umar berkata "Sesiapa membina bangunan di negeri orang ajam (bukan Islam) dan mengadakan majlis perayaan mereka dan mengikut cara mereka sehingga mati, nescaya ia dibangkitkan bersama mereka pada hari kiamat”.

Apakah team ulama PAS akan membiarkan sahaja perkara ini berlaku? Apakah konsert ini dibuat untuk meraikan DAP di Perak? Bila sudah dapat kuasa, sudah lupa hudud dan qisas. Lupa juga, yang mana satu buatan Malaysia dan buatan luar. Apa nak jadi dengan PAS di Perak?. Membangun bersama Islam atau menjadi pak turut kepada gerakan DAP?

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

salam.Sdr adakah ini blog peribadi sdr atau blog rasmi pemuda kuala pilah.

Unknown berkata...

BLOG INI ADALAH BLOG RASMI PUTERA UMNO DAN DIMILIKI SEPENUHNYA OLEH PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN KUALA PILAH